Marhahúsos fasírt coleslaw-val

MrW imádja a junkot, amerikai gyorskajákat… és persze szinte mindent, ami marhából készült, különösen a jó nagy darab steakeket, vörösboros marhapörköltöt, de szívesen eszik rakott tésztákat, spagettit is darált marhahúsos paradicsomos szósszal. Valójában ha egy élő marhára ránéz már beindul a nyálelválasztása. Ez olyan férfi dolog, a teremtés koronája akkor érzi magát elemében, ha megeszik egy nála jóval nagyobb állatot, ha ő öli meg akkor még inkább… ő a domináns, megteheti, megérdemli, megdolgozott érte stbstb., ha leöblítheti egy jó borral vagy egy pohár sörrel, akkor pedig már tökéletes is az élete. 🙂 Ilyen egyszerűek… és ezt nem megvetéssel írom, hanem őszinte irigységgel, csodálattal, tök jó, hogy ilyen könnyű boldoggá tenni őket. Ez a FÉRFI vagyok fíling tök jó lehet…

Sajnos a hamburgerért is oda van, nagyjából hetente becsúszik egy-egy mekis vagy börgercáros kör. Gondoltam most kifogok rajta, házilag elkészítem a marhahúsos pogácsát, és a káposztasalátát. Persze így első próbálkozásra nem lett tökéletes, addig variáltam a receptekkel, hogy autentikusnak egyáltalán nem nevezhető, de egészen finom volt. Azt nem állítanám, hogy egészségesebb, mint amit bármelyik mekiben vesz. Mondanám, hogy legalább tudjuk, hogy mit raktunk bele, bár ez esetben jobb lenne nem tudni, már ha rágondolok is felmegy a vércukrom meg a koleszterinem. 😀 Ízlett, de nekem túmaccs, azért itt a recept, 4 főre.

Marhahúsos fasírt:

Hozzávalók:

  • 500 darált marhahús
  • 2 tojás
  • tej
  • kenyér
  • só, bors, fűszerpaprika, flekken fűszersó
  • hagyma, fokhagyma
  • olaj

Elkészítés:

Egy nagy tálban összekeverjük a darálthúst, két tojást, apróra vágott hagymát, megzúzott fokhagymát, sót, borsot, paprikát, fűszersót, kb. két szelet (tejbe áztatott, majd kinyomkodott) kenyeret. Jól összedolgozzuk kézzel, aztán jópofa kicsit lapos golyókat formálunk belőle. Forró, bő olajban kisütjük.

Coleslaw

Olyan káposztasalátát akartam készíteni, amilyen a KFC-s, találtam is egy receptet, aztán ahogy elkezdtem csinálni egyre kevésbé tetszett, úgyhogy sokat módosítottam rajta. A gond ott kezdődött, hogy miracle whipem nyilván nincs, meg túl cukrosnak is tűnt az egész, csak felannyit raktam, mint amit a recept ír, de így is édes nekem. Bár W szerint USA-ban egész más volt a fehér cukor, kevésbé édes, valószínűleg nádcukrot használnak. Ja és a majonéz is túlzásnak tűnt, úgyhogy tejfellel vegyítettem.

Hozzávalók:

  • sparban vettem salátacsomagot, 180 g-os, vegyesen van benne felvágva fehér és vöröskáposzta, répacsíkok, nyilván otthon is előállíthatod
  • egy nagy fej vöröshagyma
  • light majonéz
  • tejföl
  • só, bors, cukor
  • tárkonyos ecet
  • olívaolaj

1 evőkanál tárkonyos ecetet, 3 evőkanál olívaolajat, kb 15 kanál majonézt, 5 kanál tejfölt, 5 kanál cukrot jól elkevertem, sóztam, borsoztam. Hozzáadtam egy fej apró kockára vágott vöröshagymát. Beleraktam a káposztás-répás salátakeveréket, jól összekutyultam, aztán pár óráig a hűtőben hagytam jól összeérni az ízeket.

Egész jó lett, bár köze nincs a KFC-s salátához… legközelebb sokkal kevesebb cukrot rakok bele, és talán a majonéz helyett szinte csak tejfelt. (Vagy lehet egy tök mezei tartárral öntöm le és jobban járok.)

Marhahúsos fasírt coleslaw-val” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ja, persze! 🙂 Korunk teremtés koronái éhen halnának – kevés kivételtől eltekintve – ha nekik kellene megölniük és kivesézniük azt a marhát, a legtöbbnek még egy csirke sem menne.

  2. Pannóca szerint:

    Valószínű, hogy a többségük csak az étlapon bökésig, vagy az áruházban a hűtőpultig jut, de akkor is… legalább az árára valót ő kereste 🙂 A táplálkozási lánc, fogyasztás csúcsa, ragadozóság, ennél többre nem vágynak. Bár W hozzátenné, hogy egy kis csend is jól jönne. 🙂
    A családban van vadászó emberke, nagyapám is nagy vadász volt… W rajong a témáért, aztán gyakorlatban meg mégse annyira, egy legyet se üt le. (Bááár a hús feldolgozásban sokat segít, kolbászt is töltött már, nekem is általában előkészíti a húsokat.) De jól van ez így. 🙂
    Amúgy én nem bírom annyira a vérontást, de azért a húst megeszem… régen gondolkoztam a vegaságon, de nem bírtam pár napnál tovább. Ha nem eszek húst gyengének erőtlennek érzem magam. Pedig szeretem nagyon a vega kajákat, a krisnásoknál ebédeltem egyetemista koromban vagy egy évig, de az csak ilyen nasiféle, napi egyszer kell húst ennem. Önbecsapó módban működöm, általában csak a sima hús szeleteket, kockákat eszem meg és a darált húst, de bőröket belsőségeket nem nagyon… minél kevésbé emlékeztessen az állatra. Tengeri bigyókat se nagyo eszek, egyedül halfiléket. Csak a pisztráng aminek elnézem ha bámul rám a tányéron…. Disznóölésen se voltam még soha, pedig mifelénk előferdül. Nagymamáméknak volt otthon csirkéjük, én nem tudom, totál lelkibeteg lennék ha nekem kellene megölni… úgy általában a gerincesekkel így vagyok. 🙂 Persze aztán jól megeszem, ekkora képmutatást!
    Ja egyébként nem értem meg az olyan állatvédőket akik húst esznek. :S

  3. 🙂 Ja, hát igen, hétközben meg se próbálok főzni a baba mellett, csak hétvégén szoktam, keddtől péntekig rendelek általában menüt. Na arról is elég sok tapasztalatom van, megér egy külön posztot aszem.

  4. Nikolett szerint:

    Biztosan nagyon finom ez a recept, ki is probalom, csak szeretnem hozzatenni, a majonez nem tulzas! Nagyon finommá teszi a cole slawt! (USAban elunk es imadom!) 😉

Vélemény, hozzászólás?

