Rukkola, SZUNO

Julcsinak még maradt rengeteg happolási lehetősége a Rukkolán, úgyhogy felajánlotta, hogy nézzek szét az oldalon, amit szeretnék megrendeli nekem. Nem tudom írtam-e már a rukkoláról, nem a salátáról beszélek (hugom először azt hitte:)), hanem egy weboldalról, ahol ingyenesen lehet könyveket cserélni, illetve pontokra váltani. Ki is választottam négy könyvet, egy szakmait, Kertész Imrétől a Sorstalanságot, Churchill egyetlen regényét a Savrolát (tudtátok, hogy Nobel-díjas író volt?), és Lem-től a Visszatérést. Két könyv már meg is érkezett, és mivel mi happoltunk teljesen ingyenesen, tök jó.

De nem csak ezt ügyködtem mostanában a neten, hanem a Szunóból is rendeltem, az Igazgyöngy Alapítvány webshopjából. Hátrányos helyzetű családok gyermekei rajzolnak mesék alapján, a szülők pedig a rajzból hízmést készítenek, a hímzést rávarrják táskákra, faliképekre, szütyőkre, zsebkendőtartóra, telefontartóra stb. Az alapítvány webshopjában (SZUNO) meg lehet a műveket vásárolni, a bevétel visszajut a családokhoz, ill. az alapítvány munkáját segíti. Az alapítvány központja Berettyóújfaluban van, toldi, biharkeresztesi, berekböszörményi nők hímeznek…

Rendeltem pár ajándékot, karácsonyra ezzel lepem meg W rokonait… mindig csak valami jelképes apróságot egymásnak, és egy ilyen kézzel készített egyedi meglepetés sokkal jobb, hasznosabb, mint egy bonbon vagy egy ital. Ha még másoknak is segítünk vele annál jobb, erről szól ez az ünnep.

Talán az alábbi volt az első videó, amit láttam a munkájukról, megrázó és felemelő… azóta L. Ritók Nóra írásait mindig követem a Nyomor széle blogon is. Mintaértékű projekt, ott, helyben, az érintettekkel, rengeteg munkával, közösségépítéssel viszik előbbre a világot, keresik az elképesztő nyomorból való kilábalás lehetőségeit. Ezt csak így lehet… Ha van rá lehetőséged támogasd őket adománnyal, vásárlással, vagy bármilyen más módon!

Rukkola, SZUNO” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

