Beszél

Az utóbbi hónapban Frédi szókincse hatalmasat fejlődött. Sokat beszél, már érdeklik a mesék is és nagyjából érti, hogy mit mondunk neki. Nagyon intelligens, első szavai, mondatai nem csak sima főnevek (autó, kutya stb.), hanem olyanokat mond, hogy megittam, elfogyott, köszönöm, tessék, parancsolj, sőt például azt is, hogy tetszik, fáj, “ez szíp” (=szép, csodálja a frissen mosott hajam), anya szeretlek és társai, szóval kifejezi az érzelmeit is és persze nagyon tud hízelegni, bújni, megölel, imádja, hogy imádjuk. 🙂 Persze kis huncut, nem unatkozok mellette, folyton pakol. A konyhánkra ráférne egy nagy felújítás, de erre idén nem fog még sorkerülni, mert egy vagyonba kerülne amit elterveztünk, de mikor látom, hogy Frédi, hogy veri szét a konyaszekrényt, a zsanérokat, meg is nyugszom, jobb is ez így, majd jövőre…
Egyébként megvagyunk, Zoéval most fogok menni harmadszor a fülészetre, kiváncsi vagyok mit mondanak… először volt egy rossz eredménye a hallásvizsgálaton, aztán sokat javult, mert kúrálgattam az orvos utasításai szerint. Eldől, hogy szükséges-e a mandulatműtét.
Mamánál húsvétoztunk, a gyerekek kaptak egy kis kerti házat, nagyon tetszik nekik, Frédi szerintem százszor legalább kinyitotta és bezárta az ajtaját. Zoé kapott új biciklit is, úgyhogy jó dolguk van. Szerintem vagy két kilónyi csokinyulat és tojást is kaptak, mikulásig elég lesz. 🙂
Frédit felvették az oviba, jövőhéten kell beiratni. Ha nyáron sikerül elérni a szobatisztaságot, akkor szeptemberben már kezdhet is, Zoéval egy csoportban. Nagyon durva, hogy rohan az idő, próbálom átállítani magam, az agyam a nagy változásra és kicsit már gondolkozni azon, hogy merre tovább.
Az egyik tanulmányommal kapcsolatban már kaptam visszajelzést, két lektor értékelte és mindketten javasolták a megjelentetését, az egyikük annyi pozitívumot emelt ki, hogy szinte belepirultam, örültem és nagyon büszke voltam magamra. A másik lektor hiányolt pár dolgot, javaslatokat adott arra, hogy miről írjak még, mire térjek ki, jó ötletei voltak, ő még nem tudta azt amit én, hogy éppen ezekről a dolgokról szól a második tanulmány, amit szintén abba a folyóiratba küldtem. Szóval tényleg csak apró simítások kellenek és megjelenhet.
Vélemény, hozzászólás?

