Amerikai istenek

Csak rávettem magam, hogy nézzük tovább az Amerikai Isteneket és megérte. Az első 1-2 részt látva megálltam, azt mondtam na ezt nem, a könyv nem ilyen volt, minek kellett ezt ennyire 18+osra megcsinálni?! Annyira véres, annyira erőszakos… bárcsak ne láttam volna ennyit sem belőle! Persze így végiggondolva voltak benne ilyen dolgok, jelenetek, de az emlékeimben sokkal inkább a mitológia, a vallás, a filozófiai kérdések derengtek, az fogott meg és nem volt ennyire véres és túlfűtött. Persze anélkül nehéz bármit eladni… Cserébe a szereposztás remek, Árnyékot és az Isteneket is nagyon jól választották ki. Szinte égeti a szemet, nagyon erős vizuálisan… kultkönyvből igazi kultfilmet készítettek, nem olyan fapados, mint a bbc-s Sosehol volt.

Tizenéve olvastam a könyvet, de még így is feltűnt, hogy mennyi helyen változtattak a történeten, tele volt a közelmúlt politikai történéseire való utalásokkal (pl. arra, hogy a rendőrök lelövik a feketéket, hogy az ISIS rombolja a történelmi kincseket, romokat), ezzel végülis nincs gond, érdekessé és aktuálissá, frissé teszi az egészet. Ami nagyon nem tetszett a homoszexuális jelenet és nem a prűdségem miatt, hanem mert azt gondolom, hogy sértő, hogy pont egy muszlim szereplőt használtak ehhez, nagyon provokatív, én ezt simán kivágnám. Láttam egy interjút a készítőkkel, ami szerint ők ezzel jót akartak, a könyvben eredetileg azt hiszem nincs ilyen szál, de belerakták a sokszínűség jegyében, szerintem ezzel itt mellényúltak Persze ha jobban végiggondoljuk az egész film és könyv sértő lehet kábé minden vallás követőire nézve, hiszen teljesen újraértelmezi az alapokat.

Két kedvenc jelenetem volt, az egyik amikor Anansi, valamikor az 1600-as évek végén elmagyarázza a hajó rakterében nyomorgó fekete rabszolgáknak, hogy mi vár rájuk a lehetőségek országában… a másik pedig amikor Mrs Fadil meghal, ahogy búcsúzik az életétől, a testétől és Anubis segítségével átkel a túloldalra, ahogy megmérettetik…

(Egyébként jó, hogy nemrég elolvastam az Északi mitológiát, ez Odin karakteréhez még kicsit hozzátesz, legalábbis jobban értem, hogy miért ő az ász és, hogy például miért félszemű.)

Csak első évad van, nem tudni folytatják-e… kicsit vegyesek az érzelmeim, egyik kedvenc könyvemből készült sorozat (milyen sokáig volt Szerda és Zorja nickem, hajaj, még lánykoromban:)), mégse biztos, hogy szeretném, hogy legyen folytatás, nem biztos, hogy akarom látni, vagyis erőt kell gyűjteni hozzá. Sokkoló, megrázó, elgondolkodtató, felkavaró. Azt mondják ilyen a művészet.

További írásaim Gaiman műveiről.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

